Regulamin

Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w naszym sklepie internetowym dostępnym pod adresem https://saketos.pl prowadzonym przez Saketos sp. z o.o., Biedrzychowicka 2, Sieniawka 59-921, NIP: 6152069414, REGON: 524076026. Kapitał zakładowy wynosi: 5000 zł.

Spółka jest wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpis do rejestru: 2022-12-30 r., pod numerem KRS 0001010936.

1. Zakres obowiązywania regulaminu

Regulamin obowiązuje dla wszystkich zamówień składanych przez Konsumentów i Przedsiębiorców za pośrednictwem naszego sklepu internetowego.

Konsumentem jest zgodnie z art. 22 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorcą jest zgodnie z art. 43 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

Inne lub uzupełniające Regulaminy i Ogólne Warunki Handlowe stosowane przez Przedsiębiorców nie znajdują zastosowania - staną się one częścią umowy wyłącznie, gdy udzielimy na to wyraźnej, pisemnej zgody.

2. Zawarcie umowy

Umowa sprzedaży zostaje zawarta z Saketos sp. z o.o.

Prezentacja produktów w naszym sklepie internetowym stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży. W celu zawarcia umowy należy dodać wybrane produkty do koszyka zakupowego i złożyć zamówienie. Koszyk zakupowy i wprowadzane w formularzach dane można modyfikować przed złożeniem zamówienia korzystając w tym celu z dostępnych funkcjonalności i komunikatów ukazujących się w trakcie procesu składania zamówienia.

Klikając na stronie z podsumowaniem zamówienia w przycisk potwierdzający i finalizujący zamówienie, składają Państwo wiążące zamówienie na produkty znajdujące się w koszyku zakupowym. Z chwilą wpłynięcia i zarejestrowania Państwa zamówienia w systemie informatycznym naszego sklepu internetowego zawarta zostaje umowa sprzedaży. Po złożeniu zamówienia otrzymają Państwo od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia i zawarcia umowy.

3. Język i zasady utrwalania umowy

Umowę sprzedaży można zawrzeć w języku Polskim.

Zachowujemy treść umowy i przesyłamy Państwu e-mailem dane dotyczące zamówienia. Mogą Państwo także sprawdzić informacje dotyczące Państwa zamówień za pośrednictwem konta klienta. Regulamin udostępniany jest na stronie internetowej naszego sklepu internetowego w sposób umożliwiający Państwu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści.

4. Dostawa produktów

W przypadku wartości zamówień do kwoty 199,99 zł, do podanych cen produktów należy jeszcze doliczyć koszty przesyłki. W przypadku wartości zamówień od kwoty 200 zł koszty przesyłki nie są doliczane (wysyłka jest darmowa).

Zamówione produkty dostarczane są za pośrednictwem współpracujących z nami firm kurierskich. Szczegółowe informacje o możliwych sposobach i terminach dostawy oraz kosztach przesyłki prezentowane są w trakcie składania zamówienia oraz w specjalnej zakładce informacyjnej na stronie naszego sklepu.

Oferowane w sklepie produkty sprzedajemy wyłącznie w drodze wysyłkowej. Niestety nie ma możliwości odbioru osobistego.

5. Płatności

W naszym sklepie internetowym dostępne są dla Państwa następujące formy płatności:

Szczegółowe informacje o możliwych sposobach dokonania zapłaty, w tym o zintegrowanych z naszym sklepem serwisach płatności internetowych i dostępnych rodzajach e-płatności oraz ewentualnych dodatkowych kosztach, prezentowane są w trakcie składania zamówienia oraz na stronie naszego sklepu w specjalnej zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności.

6. Prawo do odstąpienia od umowy

Konsumentom przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy, zgodnie z informacjami zawartymi w pouczeniu o prawie odstąpienia od umowy.

Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

7. Zastrzeżenie własności rzeczy

Zamówione w sklepie produkty pozostają naszą własnością do momentu pełnej zapłaty ceny sprzedaży.

8. Szkody powstałe podczas transportu

Dotyczy Konsumentów: w przypadku konsumenckiego zakupu na odległość nasz sklep zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty rzeczy w transporcie. Jeżeli zamówione produkty zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak najszybsze zgłoszenie takiej wady u doręczyciela i kontakt z nami. Opóźnienie w zgłoszeniu takiej reklamacji lub nawiązaniu kontaktu nie ma żadnych konsekwencji dla Państwa ustawowych praw (opisanych poniżej w punkcie dot. reklamacji) i ich zaspokojenia. Szybsze zgłoszenie stanowi jednak dla nas pomoc przy dochodzeniu naszych roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczyciela transportu.

Dotyczy Przedsiębiorców (z wyjątkiem osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego - tzw. "quasi-konsumenci", czyli przedsiębiorcy jednoosobowi korzystający z niektórych praw konsumentów): ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia stanu produktu przechodzi na Państwa w momencie jego wydania przez nas spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie, lub instytucji zajmującej się realizacją wysyłki. Nie ponosimy odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu powstałe od momentu przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Państwu oraz za zawinione przez przewoźnika opóźnienie w dostarczeniu przesyłki.

9. Reklamacje: zgodność towaru z umową / wady

[Zawartość punktu 9 zachowuje się bez zmian - pkt. obejmuje reklamacje handlowe zgodnie z obowiązującym prawem]

10. Usługi marketingowe i komunikacja

10.1 System newsletterów i komunikatów marketingowych

Sklep Saketos oferuje Konsumentom możliwość otrzymywania komunikatów marketingowych, w tym newsletterów, powiadomień i spersonalizowanych ofert. Komunikaty marketingowe mogą obejmować:

a) Wiadomości transakcyjne - bezpośrednio związane z realizacją zamówienia (potwierdzenie zamówienia, status dostawy, informacje o zwrotach);

b) Powiadomienia z listy życzeń - informacje o dostępności, zmianach ceny lub promocjach produktów dodanych do listy życzeń Użytkownika;

c) Rekomendacje produktów - spersonalizowane propozycje produktów oparte na historii zakupów, przeglądanych artykułach oraz zainteresowaniach Użytkownika;

d) Promocje i oferty - informacje o rabatach, kodach promocyjnych, wyprzedażach i nowych produktach w sklepie;

e) Zapytania o dostępność - e-maile z rekomendacjami w odpowiedzi na zgłoszenie zapytania o dostępność bądź powiadomienie o ponownej dostępności produktu;

f) Ankiety i opinie - zaproszenia do udziału w ankietach satysfakcji, ocenach produktów i wyrażeniu opinii na podstawie historii zakupów i interakcji;

g) Przypomnienia - wiadomości dotyczące produktów z listy życzeń objętych promocją, porzuconych koszyków, lub dostępności wybranych rozmiarów i kolorów.

10.2 Zasady subskrypcji na komunikaty marketingowe

  1. Otrzymanie komunikatów marketingowych wymaga wyrażenia przez Użytkownika zgody, z zastrzeżeniami określonymi w punkcie 10.2.3.
  2. Użytkownik może wybrać rodzaje komunikatów, które chce otrzymywać, poprzez ustawienia konta lub poprzez dedykowany formularz subskrypcji dostępny w sklepie.
  3. Niezależnie od zakresu subskrypcji Użytkownik może otrzymywać:
    • Powiadomienia dotyczące konkretnych funkcjonalności (porzucony koszyk, pytanie o dostępność), stanowiące integralną część oferowanej usługi;
    • Ograniczoną liczbę automatycznych ankiet i próśb o recenzje na podstawie przeprowadzonych transakcji;
    • Transakcyjne wiadomości e-mail bezpośrednio związane z realizacją zamówienia.
  4. Użytkownik może w każdej chwili zmienić preferencje subskrypcji lub zrezygnować z otrzymywania komunikatów marketingowych poprzez:
    • Link rezygnacji dostępny w każdej wiadomości e-mail;
    • Wysłanie wiadomości na adres [email protected]
  5. Rezygnacja z komunikatów marketingowych nie dotyczy wiadomości transakcyjnych niezbędnych do realizacji umowy.

10.3 Personalizacja komunikatów

Komunikaty marketingowe mogą być personalizowane na podstawie:

Personalizacja ma na celu dostosowanie oferty i komunikatów do indywidualnych zainteresowań Użytkownika, aby zwiększyć jakość obsługi i istotność otrzymywanych treści.

11. Personalizacja usług i doświadczenia zakupowego

11.1 Indywidualny proces zakupów

Sklep Saketos oferuje Użytkownikom spersonalizowany proces zakupów, niezależnie od miejsca, czasu i urządzenia, z którego korzysta Użytkownik. Personalizacja obejmuje:

a) Dostosowaną prezentację produktów na podstawie zainteresowań i preferencji;
b) Rekomendacje produktów w oparciu o historię zakupów i przeglądanych artykułów;
c) Spersonalizowane oferty i promocje;
d) Dostosowanie interfejsu sklepu do preferencji Użytkownika;
e) Optymalizację doświadczenia na różnych urządzeniach (komputer, tablet, smartfon).

11.2 Analiza danych dla personalizacji

W celu personalizacji Użytkownik wyraża zgodę na:

a) Zbieranie i analizę danych dotyczących sposobu korzystania ze sklepu (przeglądane produkty, czas spędzony, funkcje wykorzystywane);
b) Analizę danych dotyczących historii zakupów i wzorców zachowań;
c) Tworzenie profili zainteresowań i preferencji na podstawie zebranych danych;
d) Wykorzystanie profilowania do celów personalizacji usług.

11.3 Prawo do rezygnacji z personalizacji

Użytkownik ma prawo w każdej chwili zrezygnować z personalizacji usług, ustawiając preferencje w swoim koncie. W przypadku rezygnacji Użytkownik będzie widzieć ofertę ogólną, nie dostosowaną do jego zainteresowań.

12. Spersonalizowana reklama i reklamowanie u partnerów

12.1 Spersonalizowana reklama

Saketos może wyświetlać spersonalizowane reklamy Użytkownikowi:

Spersonalizowanie reklam opiera się na danych dotyczących zachowań Użytkownika, zainteresowań i historii zakupów.

12.2 Partnerzy reklamowi

Saketos współpracuje z następującymi kategoriami partnerów reklamowych w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam:

12.3 Odbiorcy danych w celach reklamowania

Dane Użytkownika mogą być przekazywane partnerom reklamowym wyłącznie w zakresie niezbędnym do wyświetlenia spersonalizowanych reklam. Partnerzy reklamowi działają jako współprzetwarzający dane i zobowiązani są do przetwarzania danych zgodnie z RODO.

12.4 Prawo do rezygnacji

Użytkownik ma prawo w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania spersonalizowanych reklam poprzez:

Rezygnacja z personalizowanych reklam nie usunie reklam, ale będą one mniej dostosowane do zainteresowań Użytkownika.

13. Cookies i technologie śledzenia

Sklep Saketos wykorzystuje pliki cookies i podobne technologie (piksele, web beacons, identyfikatory urządzeń) w celu:

a) Realizacji zamówień i obsługi konta Użytkownika (cookies niezbędne);
b) Personalizacji doświadczenia zakupowego;
c) Zbierania danych analitycznych o korzystaniu ze sklepu;
d) Wyświetlania spersonalizowanych reklam;
e) Zapobiegania fraud i bezpieczeństwa.

Szczegółowe informacje o rodzajach cookies znajdują się w Polityce Prywatności oraz w bannerze cookies dostępnym na stronie sklepu.

14. Postanowienia końcowe (art. 13)

Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów - w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.

W przypadku Przedsiębiorców dla wszystkich umów zawartych z nami obowiązuje prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.

W przypadku Przedsiębiorców, osób prawnych prawa publicznego lub wyodrębnionych podmiotów publiczno-prawnym, sądem wyłącznie właściwym dla rozstrzygania wszystkich sporów wynikających ze stosunków umownych między nami i Państwem będzie sąd właściwy dla naszej siedziby. Zdanie poprzednie nie dotyczy osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

15. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

Informujemy, że Konsumentom przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl

w zakładce "Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich".

Ponadto pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Konsumenci mają dostęp do internetowej platformy rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Skorzystanie z ww. pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozstrzygania sporów jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu (Konsument i sprzedawca) wyrażą na to zgodę.

16. Procedura obsługi treści niezgodnych z regulaminem

Sklep internetowy nie jest odpowiedzialny za treści klientów, zwłaszcza te, które są nielegalne i umieszczone na serwisie lub platformie internetowej, jeśli działania są niezgodne z regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa.

Każdy klient lub użytkownik Sklepu internetowego ma możliwość zgłoszenia treści nielegalnych. Jeśli uznajesz, że dana treść łamie zasady określone w niniejszym regulaminie, możesz poinformować administratora, wysyłając e-mail na adres [email protected]

Zgłoszenie powinno zawierać miejsce, gdzie administrator może obejrzeć treść, oraz wszystkie istotne dane kontaktowe i informacje o osobach trzecich powiązanych z daną treścią (jeśli to możliwe). Decyzje w sprawie zgłoszeń podejmowane są jedynie na podstawie informacji od osób z odpowiednią wiedzą na temat danej kwestii. Sklep internetowy nie stosuje automatycznych metod przy rozpatrywaniu i podejmowaniu decyzji. O wyniku postępowania w sprawie zgłoszenia, jego treści oraz uzasadnieniu poinformujemy bez zbędnej zwłoki.

Jeśli w otrzymanym zgłoszeniu pojawią się treści nielegalne lub sprzeczne z regulaminem Sklep internetowy ma prawo do:

a) Usunięcia lub ograniczenia widoczności tych treści
b) Uniemożliwienia dostępu do tych treści
c) Zdegradowania w wynikach
d) Zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi w całości lub w części, albo zawieszenia lub zamknięcia konta klienta sklepu lub osoby trzeciej

Zainteresowanym odbiorcom danej usługi przekazujemy uzasadnienie, dlaczego ograniczenia zostały przez nas zastosowane. Powiadomimy klienta i ewentualne osoby trzecie o swojej decyzji, podając jasne uzasadnienie (jeśli ma ich dane kontaktowe). Użytkownik może odwołać się w ciągu 14 dni, dostarczając uzasadnienie. Administrator Sklepu internetowego rozpatrzy odwołanie w ciągu kolejnych 14 dni i poinformuje Użytkownika o swojej decyzji wraz z uzasadnieniem.