Podpowiadamy co zrobić, by klientki do Ciebie wracały, a także… polecały Twój gabinet innym! Poznaj oryginalne pomysły na upominki dla klientek salonu fryzjerskiego lub gabinetu kosmetycznego!
Zastanawiasz się, dlaczego jedne salony fryzjerskie/zakłady kosmetyczne świecą pustkami, a w innych na wolny termin trzeba czekać wiele tygodni? Nie zawsze wynika to z kwalifikacji i z doświadczenia personelu.
Odpowiedni marketing jest bardzo ważny także w branży beauty. Podpowiadamy, dlaczego warto zatroszczyć się o sprawny marketing w gabinecie kosmetycznym / salonie fryzjerskim. Przygotowaliśmy także listę inspirujących pomysłów na prezenty dla klientek!
Dlaczego warto zainwestować w upominki dla klientek salonu?
Któż z nas nie lubi być rozpieszczany? Spraw swoim klientkom uroczą niespodziankę i przygotuj dla nich drobne gadżety reklamowe z logo.
Dlaczego warto zadbać o marketing w gabinecie kosmetycznym? Ponieważ pomoże Ci to zyskać grono stałych klientek.
- Upominki budują pozytywne skojarzenia z Twoim gabinetem,
- Zmniejszają dystans i zwiększają zaangażowanie,
- Stwarzają okazję do promowania Twojej działalności poprzez polecanie gabinetu wśród znajomych — jest to tzw. marketing szeptany.
Cechy gadżetów
By gadżet reklamowy był skuteczny musi spełnić dwa podstawowe warunki.
Dobry gadżet reklamowy:
- Jest przydatny — by podarowany w prezencie gadżet spełnił swoją funkcję, musi zostać przez klientkę wykorzystany.
- Wyróżnia się doskonałą jakością — nie kupuj w ramach oszczędności przedmiotów wątpliwej jakości. Jak Cię widzą, tak Cię piszą, a słabej jakości gadżet sprawi, że Twoje usługi też zaczną być tak postrzegane.
Kolejny punkt nie jest warunkiem koniecznym, ale zdecydowanie pomoże Ci odnieść sukces! Idealny gadżet reklamowy jest:
Oryginalny — zaskakujący pomysł, ciekawy design przykuwają uwagę. Gadżet reklamowy, by dobrze spełniał swoje zadanie, wcale nie musi być drogi. Jeżeli wywoła zaskoczenie, będzie zapamiętany dłużej niż kosztowny podarunek. Istnieje także prawdopodobieństwo, że taki ciekawy, oryginalny przedmiot klient zechce pokazać swoim znajomym i bliskim.
Typy gadżetów na upominki dla klientek salonu
- Reklamowe — typowe gadżety reklamowe, czyli wszelkie upominki opatrzone Twoim logo. W tej grupie warto wyróżnić gadżety, które funkcją bądź oryginalnym designem natychmiast przywodzą na myśl Twoją działalność. Dla przykładu przywołajmy pomysły na salon fryzjerski — grzebień lub frotka z logo, mini kosmetyki do włosów w buteleczkach opatrzonych nazwą salonu.
- Praktyczne przedmioty — popularne, powszechnie używane przedmioty, które najprawdopodobniej zostaną wykorzystane. Przedmioty z tej kategorii warto spersonalizować, dzięki temu klient, sięgając po gadżet, będzie miał kontakt z Twoim logo (a to pomaga budować przywiązanie do marki, warto więc ten fakt wykorzystać)
- Dekoracje — ich głównym zadaniem jest cieszyć oko. Ludzie lubią otaczać się pięknymi rzeczami. Działając w branży związanej z pielęgnacją urody, musisz zwracać na to szczególną uwagę. Zadbaj o estetykę przedmiotu i ładne opakowanie na gadżety reklamowe. Doskonałym przykładem takiego gadżetu jest kalendarz adwentowy z logo firmy.
Co kupić na urodziny salonu kosmetycznego?
Urodziny salonu kosmetycznego to doskonała okazja, aby celebrować swój sukces, a przy tym lepiej poznać klientki i nawiązać z nimi głębszą relację. To także dobry moment, aby okazać im wdzięczność za korzystanie z usług. Drobne upominki dla klientów z pewnością nie nadszarpnąć budżetu, a mogą zapewnić naprawdę duże korzyści. Wybierając prezenty, warto wziąć pod uwagę charakter salonu oraz jego specyfikę. Świętowanie urodzin jest dobrą okazją do zorganizowania specjalnych promocji oraz konkursów, w których główną nagrodą będzie np. darmowy zabieg. Jest to znakomity sposób na przyciągnięcie nowych klientów oraz na umocnienie lojalności osób, które już korzystały z usług.
Z okazji urodzin salonu dobrze sprawdzi się upominek dla klienta w postaci profesjonalnych produktów kosmetycznych, które są na co dzień stosowane podczas zabiegów. Mogą to być wersje mini, które otrzyma kilka pierwszych osób po przybyciu na event. To nie tylko miły gest, ale również świetna okazja do przetestowania preparatów. Zadowolone klientki będą bardziej skłonne do zakupu pełnowymiarowych kosmetyków lub do skorzystania z konkretnych zabiegów. Głównym punktem urodzinowego przyjęcia może być losowanie, w którym wezmą udział goście. W tym przypadku warto zainwestować w bardziej wartościowe upominki dla klientów. Najlepiej, aby były one związane z prowadzoną działalnością. Warto również zachęcać do dzielenia się zdjęciami i relacjami na mediach społecznościowych, z prośbą o oznaczanie salonu. To znakomity sposób na darmową promocję i dotarcie do nowych osób.
Jaki prezent na otwarcie salonu kosmetycznego?
Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w branży beauty, powinny należycie przygotować się do wielkiego dnia otwarcia salonu. Warto prowadzić działania promocyjne w mediach społecznościowych z pewnym wyprzedzeniem i zastanowić się nad datą otwarcia. Dobrym pomysłem jest jej połączenie z datą innego wydarzenia, np. z Dniem Kobiet lub Walentynkami. Takie święta mogą być też motywem przewodnim. Prezent na otwarcie salonu kosmetycznego może być drobny i symboliczny. Nawet niewielki upominek zapadanie w pamięć i wywoła miłe skojarzenia. Znakomitą opcją jest podarowanie kuponu zniżkowego na pierwszy zabieg. Warto też pomyśleć o poczęstunku. Popularnym i bardzo lubianym gadżetem reklamowym są krówki w opakowaniu z logo salonu.
Pierwsze kilka lub kilkanaście osób może otrzymać niewielkie świece zapachowe, które również posłużą jako jeden z elementów promocji gabinetu. Poza tym sprawdzą się prezenty dla klientek na święta, jeśli otwarcie salonu odbywa się w grudniu. Kolejnym pomysłem na drobne upominki są niewielkie kosmetyczki oraz próbki kosmetyków. Poza tym można zainwestować w słodkie przekąski zapakowane w eleganckie woreczki. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza ciasteczka makaroniki. Niektóre ciastkarnie mogą wykonać je nawet z ozdobnym logo. Warto pamiętać, że eleganckie i praktyczne upominki sprawią, że goście będą miło wspominać pierwszą wizytę w salonie i na pewno chętnie do niego wrócą.
Tanie gadżety reklamowe
Nie masz wystarczającego budżetu lub brakuje Ci pomysłu na oryginalne gadżety reklamowe z Twoim logo? Pamiętaj, że nawet drobiazg, którym okażesz swoje zainteresowanie, może mieć wielką moc. Drobne podarunki dla klientek pomogą Ci zbudować trwałą relację.
Woreczki z logo na upominki w ramach podziękowania dla klientek salonu kosmetycznego
Poznaj przykładowe propozycje niedrogich upominków:
- Długopis (np. długopis w kształcie pomadki),
- Zakreślacz w kształcie lakieru do paznokci,
- Cukierki z logo,
- Próbki kosmetyków,
- Ciasteczka — babeczki, a w sezonie zimowym pierniczki,
- Bon zniżkowy na kolejną wizytę,
- Kula lub sól do kąpieli (zapakowana np. w woreczek z Twoim logo).
- Podświetlane lusterko LED z logo,
- Mini mydełka,
- Miniaturowe świeczki.
Gdzie kupić opakowania na prezenty i gadżety reklamowe dla klientek branży beauty?
Odwiedź nasz sklep internetowy i wybierz jeden z gotowych wzorów woreczków lub skorzystaj z zakładki „personalizacja” i zamów niepowtarzalne opakowania dopasowane w 100% do wizerunku Twojego salonu urody (dodaj logo, wybierz materiał, kolor i rozmiar woreczka, dodaj dowolny napis na wstążce)!