Case study: Jak Hotel Radisson w Kołobrzegu zredukował koszty housekeepingu o 15% wdrażając woreczki na podziękowania za rezygnację ze sprzątania.Hotel Radisson Resort Kołobrzeg, dążąc do redukcji kosztów operacyjnych działu housekeeping oraz wzmocnienia proekologicznego wizerunku, nawiązał współpracę z Saketos w zakresie dostawy woreczków potrzebnych do prowadzonej przez nich eko akcji. Przedstawiamy szczegóły naszej współpracy i osiągnięte przez hotel rezultaty.
Współpraca hoteli z sieci Radisson z Saketos
W trosce o ochronę środowiska oraz efektywne zarządzanie budżetem Radisson postanowił wdrożyć sprytne rozwiązanie mające na celu zmniejszenie zużycia zasobów naturalnych i redukcję kosztów operacyjnych – woreczki zachęcające gości do rezygnacji z codziennego sprzątania pokoju. Pierwszy hotel tej międzynarodowej sieci zgłosił się do Saketos w 2017 roku. Z czasem do grona stałych klientów dołączyły kolejne obiekty. Niektóre trafiły do nas dzięki pozytywnym rekomendacjom osób zarządzających obiektami, które korzystają już z tego rozwiązania. Inni natomiast znaleźli naszą stronę w wyszukiwarce i zdecydowali się na współpracę m.in. ze względu na szybkie realizacje, możliwość szycia woreczków na życzenie i korzystne ceny.
Woreczki wybierane przez hotele Radisson
Hotele Radisson czerpią inspirację ze skandynawskiego stylu życia. Ich działalność opiera się na trzech kluczowych filarach.
Każdy z hoteli Radisson musi być:
- zrównoważony
- naturalny
- zachwycający
W hotelarstwie szczegóły mają ogromne znaczenie – w Saketos również
Wszystkie prowadzone przez obiekty działania muszą być zgodne z powyższymi założeniami marki – każda akcja i najdrobniejszy szczegół muszą harmonizować z jej filozofią.
Kadra zarządzająca hotelami doskonale zdaje sobie także sprawę, że w hotelarstwie detale mają ogromne znaczenie.
Chcemy zapewniać zachwycające wrażenia hotelowe.
To właśnie te małe akcenty zapadają w pamięć gości, utrwalając wyjątkowe wspomnienia.
Jako dostawca musieliśmy dostarczyć produkty nie tylko praktyczne, ale także pasujące do wizerunku hotelu i zgodne z ogólnie obowiązującą strategią. W Saketos także uważamy, że najważniejsze są detale. Szyte przez nas wielorazowe woreczki doskonale wpisały się więc w założenia sieci Radisson.
W naszej ofercie znajdują się m.in. worki z naturalnych tkanin takich jak len i bawełna. Ich kolorystyka i minimalistyczny design także doskonale wpisują się w wystrój wnętrz w stylu skandynawskim, a możliwość wielokrotnego używania przez długi czas jest spójna z eko działaniami prowadzonymi przez hotel.
Odpowiedź na zróżnicowane potrzeby
Hotele Radisson, które wybrały nas jako dostawcę, chociaż należą do tej samej sieci, mają różne potrzeby.
Tutaj nie ma miejsca na kompromisy, nasi klienci zwykle bardzo dobrze znają swoje potrzeby i mają jasno sprecyzowane oczekiwania. i W zależności od indywidualnych ustaleń opiekun klienta pomaga dobrać woreczki z różnych tkanin i w różnych rozmiarach – każdorazowo dopasowując rodzaj opakowań do aktualnych potrzeb konkretnego obiektu. Oferujemy także próbki, które są bardzo pomocne przy doborze rozmiaru opakowania do niestandardowego upominku (np. różnorodnych produktów regionalnych wręczanych w ramach upominku przez część hoteli sieci Radisson).
Upominek za eco uczynek – woreczki na podziękowania za zrezygnowanie ze sprzątania pokoju
W ramach współpracy z siecią hoteli Radisson regularnie dostarczamy bawełniane, lniane i jutowe woreczki w kilku rozmiarach. Hotele wykorzystują je w akcji „Upominek za eko uczynek”. Woreczki są personalizowane nadrukiem z instrukcjami akcji (tekst w dwóch językach): goście znajdują w pokoju pusty woreczek i dowiadują się, że mogą wywiesić go na klamce, informując tym samym obsługę, że rezygnują ze sprzątania pokoju w danym dniu. W podziękowaniu za to ekologiczne działanie, obsługa zostawia w woreczku słodki upominek.
Ta inicjatywa nie tylko pozwala na redukcję zużycia chemikaliów i wody (potrzebnych do sprzątania pokoju, prania pościeli i ręczników), ale także angażuje gości w ochronę środowiska. Jest doskonałym przykładem na to, jak Radisson promuje proekologiczne postawy wśród swoich gości. Hotel doskonale wywiązuje się z deklaracji zamieszczonej na stronie sieci:
Wszyscy razem troszczymy się o klimat.
W Radisson wierzymy, że nawet najmniejsze działanie pozwala chronić naszą planetę.
Oferujemy różne inicjatywy i zachęcamy do przyłączenia się do naszych akcji przyjaznych ludziom i przyrodzie.
Efektywność akcji
Akcja „Upominek za eko uczynek” okazała się skuteczna, zarówno w kontekście zaangażowania gości w działania proekologiczne, jak i redukcji kosztów operacyjnych (niższe koszty housekeepingu). Dzięki temu rozwiązaniu hotel nie tylko wzmacnia swój proekologiczny wizerunek, ale również cieszy się pozytywnymi reakcjami swoich gości.
Współpraca Radisson Resort Kołobrzeg z Saketos
Wśród hoteli, które w ramach wprowadzania nowych praktyk sprzyjających ekologii zamówiły woreczki, znajduje się między innymi Radisson Resort Kołobrzeg. Ten 4-gwiazdkowy hotel znajduje się nad Morzem Bałtyckim i oferuje gościom 209 pokoi. Skontaktowała się z nami Pani Żaneta Ćwityńska, housekeeping manager. Zgłaszając się do Saketos, klientka została przydzielona do Marzeny Szydłowskiej – opiekunki klienta odpowiadającej za obsługę hoteli sieci Radisson. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące naszej współpracy oraz rezultaty osiągnięte przez hotel.
Główny cel i wyzwanie – obniżyć koszty housekeepingu
Głównym celem współpracy było wdrożenie rozwiązania, które pomoże hotelowi funkcjonować bardziej ekologicznie i przyczyni się do zmniejszenia kosztów housekeepingu.
Jednym z głównych wyzwań hotelu był bowiem wysoki koszt serwisu związany z codziennym sprzątaniem pokoi oraz wysokie koszty pralni wynikające z codziennej wymiany pościeli i ręczników. Hotel potrzebował rozwiązania, które pozwoliłoby na zmniejszenie tych kosztów, jednocześnie zachowując wysoki standard obsługi gości.
Rozwiązanie
Hotel Radisson Resort Kołobrzeg znał pozytywne efekty akcji “Upominek za eko uczynek”, przetestowanej wcześniej w innych hotelach sieci w Polsce i w Niemczech. Drobne upominki zachęciły wielu gości do rzadszego sprzątania pokoi oraz zmniejszenie częstotliwości wymiany pościeli i ręczników Dzięki tej eko inicjatywie obniżono koszty serwisu, ograniczono zużycie wody i detergentów. Dyrekcja hotelu w Kołobrzegu zdecydowała się na wdrożenie tego rozwiązania w swoim obiekcie.
Proces Wdrożenia
Po kontakcie z Panią Żanetą Ćwityńską określono potrzeby hotelu i wymagania dotyczące woreczków. Po kilku rozmowach potwierdziliśmy, że nasze woreczki spełniają wszystkie potrzeby hotelu. Ważnymi kryteriami były w tym przypadku: możliwość personalizacji, dopasowanie do budżetu klienta, eko design spójny z ekologiczną filozofią marki, możliwość wielokrotnego użycia, możliwość łatwego zawieszenia na klamce, dostępność produktu i szybka realizacja zamówienia.
Marzena Szydłowska, opiekun klienta w naszej firmie, wspomina:
Od samego początku współpracy z hotelem Radisson wiedzieliśmy, że kluczowym elementem będzie nie tylko dostarczenie wysokiej jakości produktów, ale również dopasowanie się do ich ekologicznych standardów. To była dla nas świetna okazja, by pokazać, jak nasze woreczki mogą wspierać zrównoważony rozwój w branży hotelarskiej.
Rezultaty – mniejsze koszty housekeepingu
Kołobrzeski Radisson wybrał z oferty Saketos woreczki a’la lniane, ponieważ doskonale wpisują się w założenia hotelu – wielorazowy worek z trwałego materiału w naturalnym kolorze, spersonalizowany poprzez nadruk dostarczony przez klienta. Podczas współpracy testowano różne upominki, ostatecznie decydując się na woreczki o rozmiarze 12×15 cm, w których umieszczane są fit batoniki musli.
Hotel Radisson zaobserwował znaczny spadek kosztów sprzątania, wynoszący 15%. Nasze woreczki nie tylko przyczyniły się do zmniejszenia kosztów pralni, ale również spotkały się z pozytywnym odbiorem ze strony gości hotelowych. Goście pozytywnie reagują na nowe eko-działania hotelu, a dzieci szczególnie cieszą się z otrzymanych słodkości. Dzięki ekologicznej inicjatywie hotel zyskał także w oczach gości, którzy coraz bardziej doceniają proekologiczne działania. Oszczędności finansowe oraz wzrost satysfakcji klientów potwierdzają skuteczność wprowadzonych zmian.
Dzięki tej inicjatywie Hotel Radisson Resort Kołobrzeg nie tylko osiągnął swoje cele, ale również przyczynił się do promowania zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej.
Cieszymy się, że Saketos, jako dostawca wysokiej jakości produktów, odegrało tak ważną rolę w sukcesie tego projektu. Marzena Szydłowska podsumowuje:
Nasza współpraca z hotelem Radisson to doskonały przykład na to, jak dzięki zrozumieniu potrzeb klienta i elastyczności w podejściu do różnych potrzeb klientów możemy wspólnie osiągnąć wspaniałe rezultaty. Jesteśmy dumni, że nasze woreczki stały się częścią tak ważnej ekologicznej inicjatywy.
Kontynuacja współpracy i nowy projekt
Hotel Radisson stosuje woreczki z podziękowaniem za rezygnację ze sprzątania już od dłuższego czasu. Klient jest zadowolony zarówno z wyników wdrożenia tego rozwiązania (obniżone o 15% koszty housekeepingu), jak i z jakości produktów oraz usług Saketos. Hotel planuje dalsze zamówienia woreczków. Klient zdecydował się na zamówienie niestandardowych woreczków wykonanych z wysokiej jakości weluru, szytych w całości w Polsce. Ponowne zlecenie to kolejny dowód na skuteczność i wszechstronność naszych woreczków.
Dołącz do Naszych Zadowolonych Klientów!
Ty też możesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów. Wystarczy, że wyślesz nam krótki opis swoich założeń, a my zajmiemy się resztą.
Przekonaj się, że razem możemy stworzyć coś wyjątkowego! Poznaj szczegóły współpracy z nami i odkryj, jak nasze personalizowane woreczki mogą wspierać Twoje ekologiczne inicjatywy. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wizualizację wraz z wyceną projektu.